fredag 20 november 2009

Ljumma recensioner till filmen New Moon

Jag själv har inte sett filmen, men jag kan inte påstå att jag blir förvånad över att filmen New Moon inte får så bra recensioner. Jag tror inte att det spelar så stor roll vad kritikerna tycker om filmerna, dom kommer göra succé i alla fall. Det finns så många hängivna fans och dom kommer inte bry sig om filmen anses vara välgjord, eller inte. Det ska bli intressant att se vad publiken tycker om filmen.

Själv har jag inte så höga förväntningar faktiskt. Jag tyckte att det var kul att se Twilight, efter att jag hade läst klart böckerna och jag kommer definitivt gå och se New Moon så småningom. Men mest av nyfikenhet. Det är alltid lika intressant att se hur en bok gör sig i filmformat.

Åldersgränsen har visst ändrats också, från 15 år till 11 år.

Recension i DN och Aftonbladet


Twilight

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Jag har läst böckerna samt sett båda filmerna. Och tycker nog att du gör rätt i att hålla förväntniingarna låga. Visst var den okej, men inte mkt mer än så, tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag misstänker att jag kommer känna likadant. Men det brukar vara den vanliga reaktionen när man ser en bok man tycker om bli till film. Fast när det gäller Charlaine Harris böcker, som har blivit tv-serie är det en annan femma, där han man lyckats skapa ngt riktigt bra tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Ja. Det går väl inte att undkomma. Lustigt nog verkar de flesta fans toknöjda med filmen endå?

    Håller med om att True Blood är ett untantag som de har lyckats med!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails

The Vampire Diaries