fredag 13 november 2009

Filmen Paranormal Activity

"PARANORMAL ACTIVITY spelades in under en vecka i regissörens eget hem med handkamera med hjälp av några av hans vänner och med färska skådespelare i huvudrollerna.
Det som fick LA Weekly att skriva ”Årets kusligaste film” utspelas i Katies och hennes pojkvän Micahs hus, ett hus som de misstänker är hemsökt. För att skaffa bevis installerar de övervakningskameror som ska spela in vad som egentligen händer när de sover. Eller snarare, försöker sova. Materialet från kamerorna är sammanställt i sann ”Blair Witch”-anda." (hämtat från filmtrailer.com)

Vågar man gå och se den tro? Av döma av det man läser om den här filmen så är den visst riktigt obehaglig. Jämförelser görs med filmen The Blair Witch Project, som gjordes på ett liknande sätt med handhållna kameror, låg budget och där man fick känslan av dokumentärfilm. Man skulle ju kunna tro att det här är en film som jag verkligen skulle vilja se, med tanke på mitt läsintresse. Men jag vet inte jag, jag tror nog inte att jag törs...

Tänker du se filmen Paranormal Activity?

Recension av filmen på Moviezine
Information om Paranormal Activity på IMDb
Här och här kan man läsa mer om filmen.

Bild lånad från Moviezine.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails

The Vampire Diaries