måndag 1 mars 2010

Kim Harrison en urban fantasy favorit!

Till mina favorit författare inom urban fantasy måste jag nu definitivt lägga till Kim Harrison! Jag läste nyligen ut bok 3 i serien om Rachel Morgan (Every which way but dead) och åh, så bra den var!

Jag gillar verkligen hur Kim Harrison skriver, jag gillar karaktärerna och miljön i "the hollows". Nu har jag satt igång med bok 4 i serien, A Fistful of charms så jag får skriva mer om böckerna en annan gång, för nu måste jag läsa vidare :)

Har du inte testat den här serien, eller om du kanske avskräcktes för att den första boken (Dead witch walking) var lite seg i starten, ge den en ny chans!

Bitten by Books har just nu en omröstning om vem av Anita Blake eller Rachel Morgan som skulle vinna ett slagsmål. Gissa vem som leder? Gå in och kika här.


Länk till Kim Harrison´s hemsida här.
Kim Harrison berättar om skillnaden mellan "pixies" och "fairies" här.








Bild Kim Harrison.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails

The Vampire Diaries